Friday, 7 June 2013

..Malam berinai...

Assalamualaikum..

Wah, tajuk entri kali nie..hihihi..terkezut ta membacanya..huahuahua..(gelak jahat..)..Malam berinai nie berlangsung pada hari selasa lepas..hihihi..selepas my ofismate bg sebungks serbuk inai kat saya..hasil rengekan manja yg dilontarkan, maka dia berjaya mendapatkannya dari sedara dia..hihihi..thank you kakak kukies..(namaya Balqis..panggil kak Qis..tp saja nk manja2 lebey panggil kakak kukies..hihihi..) Malam berinai nie bukanla seperti yg korang gambaq kn..mcm org nk kawen keesokan harinya..so mlm b4 tue di panggil mlm berinai..nie cumala mlm2 biasa utk org biasa yg teringin sgt nk pakai inai seperti SAYA..huhuhu..(sadiskn..)

Takpa takpa..yg sebenaqnya..saya nie mmg yang jenis suka memakai inai..ta kira la, inai pokok ka, inai serbuk ka, inai picit ka...(yg bawak blik dri Mekah je..) suma saya bantai..da memang sedari kecik agy, mak2 sedara (yakni adik2 belah abah) rajin bebenor ha memanjakan diri ni dgn memakaiknku inai2 penuh suma jari..hihihi..santik oo bila memakainya..

Ta perlu tunggu hari bahagia pon..sebab hari2 adalah hari bahagia buatku..hihihi..ta kisah la cousin yg nk kawen ka, bestfren yg kawen ka, hari raya ka..even hari biasa pon saya akan cuba merajinkan diri menempek sendiri inai di jari..hahaha..if adik kesayangan rajin menolong utk bubuh di jariku..maka dgn bangganya diriku menyuakan jari2 ku y santik nie.(santik ka mak jemah...hihihi) kt dia..bukan takat 5 jari, malah jari2 kaki pon kekadang saya bubuh..hahhaa..xpa, xda org nak pasan..sbb saya pakai sarung kaki..hehehe..

Ada jugakla yg menyatakan bahawa..(pehal tetiba ayat cam skema nie..haish..) if pakai inai sekarang, nnt da ta berseri bila nak kahwin..erm, betulka..tapi, saya nie jenis yg ta amek pusing..jnj diri sendri puas hati & seronok bila memakainya..kadang2, pakai inai nie cam terapi diri jugak tao..bila terpandang inai yg merah d jari jemari asa mcm...waaa...santiknya.. teros mood jd cam happy..bahagia..suka & segala yg positif tentang rasa la...(hahaha..peliks bebenor diri kau ni...)

Inai jgk ble jd ubat kepada sakit kat kuku kaki..contohnya cam sekam..doludolu, abah penah jd sekam kt kaki..(korang tao ta sekam mcm mna?? if xtao, try google k..hihihi), abah terus buh inai kt kaki..bila saya tny, abah kata ble sembuhkan sekam kt kaki tue..hehe.. tapi saya ta penah la pulok mengkajinya..hehe..asanya org tua2 suma percaya kot yg inai ble sembuhkan sekam di kaki dgn bantuan drpdNya..in sha allah..hehehe..

So, kawan kawan..jgnla takut utk memakai inai..takda nya org nak pandang serong or kata nnt xda seri bila nk kawen..hehe..kita pakai utk suka suka kn..xda niat yg ta elok pon..jadi, marila2 kita sma2 memakai inai seperti saya..hihihi...


tadaaa....



disebabkan tok ta bagi utk melukis bunga di tgn..makanya diriku hanya bisa melakarkan bulan di telapak tangan..uwaaa....

Tak pela..tok ta bg mungkin ada sebab nya..xpa2..redha k..hihihi..nnt da abeh inai d jari kta pakai lagi k..hahaha..

So, jgn takut utk memakai inai k..daa...jmp agy d laen coretan...maasalamah..


Thank you !
 
Copyright ..Ceritera Gadis.. 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .